Start » Diety

Dieta Cambridge – jedzenie w proszku

20 lutego 2010 3 935 czytano 0 Komentarzy

Dieta Cambridge

Dieta Cambridge to najmniej kaloryczna dieta w naszym spisie. Dziennie spożywa się około 500 kcal.
Dieta Cambridge zastępuje normalne pożywienie zapewniając pełny zestaw odżywczy w postaci zupek i napojów.

W Diecie Cambridge posiłki spożywane są zgodnie z zaleceniami dietetyka (konsultanta Diety Cambridge).
Każdego dnia należy spożyć 3-4 porcje (zależy od zaleceń konsultanta) produktów omawianej diety czyli zupek, napojów lub batonów.  Zupki w proszku należy rozpuścić w zimnej lub ciepłej wodzie i spożyć w ciągu 15 minut. Każda z zupek zawiera 137 kcal (3 porcje to 412 kcal a cztery to 549 kcal). Można każdą zupkę dzielić na pół zyskując dodatkowe 3 posiłki, co dla niektórych jest dobrym sposobem na zwalczanie uczucia głodu, ale wcześniej należy skonsultować to z dietetykiem.

Dieta Cambridge

Dieta Cambridge

Produkty Diety dostępne są w kilku smakach:

Smaki zupek: zupa jarzynowa, zupa grzybowa z borowików, zupa pomidorowa, zupa o smaku kurczaka z grzybami, zupa żurek, zupa o saku orientalnym,
Smaki napojów: (jeden napój stanowi jeden posiłek) kawowy, cappuccino, waniliowy, truskawkowy, owoce leśne, toffee z orzechami
Batony Cambridge: żurawinowy, czekoladowy, truskawkowo-jabłkowy, toffee, karmelowy, orzechowy, pomarańczowy, mandarynkowy, cytrynowy

Każdy z posiłków odpowiada 1/3 lub 1/4  dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminy, składniki mineralne oraz białko. Koszt saszetki z zupką lub batonu to ok. 7 zł. W zwykłej żywności znajdują się naturalnie zawarte płyny (woda, soki etc), które dostarczamy naszemu organizmowi wraz z pożywieniem. W celu uzupełnienia braku płynów w trakcie stosowania Diety Cambridge należy wypijać około 2 litrów nie gazowanej wody. Nie należy podjadać. Nie wolno też spożywać alkoholu.

W trakcie około 3 tygodniowej kuracji następuje zjawisko łagodnej fizjologicznej ketozy (spalanie tłuszczu zmagazynowanego w organizmie). Przyjęcie nawet nie wielkiej ilości jakiegokolwiek innego posiłku zatrzymuje proces ketozy, wzmaga uczucie głodu – powoduje zatrzymanie wody w organizmie i obniża tempo utraty masy ciała. Najlepsze rezultaty w odchudzaniu się osiągają osoby, które używają Diety Cambridge jako „jedynego źródła odżywiania”.

Ze względu na swoją niską kaloryczność Dieta Cambridge nie może być stosowana jako jedyne źródło odżywiania przez dzieci, matki karmiące, osoby cierpiące na anoreksję lub bulimię, osoby z porfirią lub ketonurią, osoby cierpiące na alergię na mleko, osoby po zawale mięśnia sercowego, wylewie krwi do mózgu (w ostatnich trzech miesiącach), insulino zależnych cukrzyków, osoby po operacji, poważnym wypadku lub urazie w ostatnich trzech miesiącach, osoby z chorobami nerek i wątroby. W przypadku wielu chorób, np. przy nadciśnieniu tętniczym, dieta może być stosowana pod ścisłym nadzorem lekarskim. Po pierwsze lekarz oceni czy nasz stan zdrowia nie jest przeciwwskazaniem do stosowania diety. Po drugie  może skorygować dawki stosowanych przez nas leków. Generalnie dietę Cambridge należy stosować pod fachowym okiem konsultantów, dlatego zanim zaczniemy rozglądać się za saszetkami z zupkami warto poszukać lekarza lub odpowiedniego konsultanta i porozmawiać na temat swoich chorób i przeciwwskazań.

Trudno przewidzieć jakiego spadku masy ciała należy oczekiwać stosując Dietę Cambridge, ponieważ każda osoba jest inna. Szacuje się jednak, że stosując tą dietę jako jedyne źródło odżywiania można schudnąć ok. 7-10 kg miesięcznie.

Przebieg diety składa się z dwóch okresów:

1) 3 tygodnie ścisłej Diety Cambridge;
2) 4 tygodnie diety mieszanej.
Potem można powtórzyć ścisłą dietę Cambridge.
Utrzymanie pożądanej masy ciała po kuracji łączy się zawsze ze zmianą dotychczasowego stylu życia, który należy połączyć z aktywnością fizyczną.

Podziel się tym z innymi
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Blip
  • Grono
  • RSS

Podobne posty.

Dodaj komentarz!

Dodaj komentarz lub trackback ze swojej strony. Możesz także śledzić komentarze w kanale RSS.

Bądź miły. Dbaj o poprawność gramatyczną. Pisz na temat. Nie spamuj.

Możesz używać następujących poleceń:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Blog współpracuje z serwisem Gravatar. Aby wyświetlić swój avatar przy komentarzu, zarejestruj się na Gravatar.