Start » Diety, Polecane

Dieta Kopenhaska (Kopenhadzka), dieta z kliniki Mayo

23 listopada 2009 8 869 czytano 1 Komentarz

Dieta Kopenhaska to tak naprawdę jadłospis na 13 dni. Zadanie tej diety to zmiana (zwiększenie) przemiany materii w organizmie.

Dieta kopenhaska jest dietą rygorystyczną i wyczerpującą a przez to kontrowersyjną. Wiele osób, po jej zakończeniu, deklarowało ogólne osłabienie, kłopoty z pamięcią i koncentracją. Nic dziwnego skoro dieta ta, według planu, dostarcza organizmowi około 650 do 800 kcal wykazując przy tym znaczne braki witamin i składników mineralnych.
Dieta Kopenhaska jest przeznaczona dla osób zdrowych. Ludzie mający problemy żołądkowe i nadciśnienie oraz osoby, które chorowały na bulimię lub anoreksję nie powinny jej stosować.

[warning] Jeżeli chcesz dobrać dietę najlepszą dla siebie skontaktuj się ze specjalistą. Zrobi on dokładny wywiad żywieniowy, oceni Twoje zapotrzebowanie na poszczególne składniki pokarmowe i zaleci odpowiednią dietę a w razie potrzeby ułoży jadłospis. [/warning]

O czym warto pamiętać.

Jeżeli nie masz silnej woli nawet nie zaczynaj tej diety.

Działa tylko wtedy, gdy jest przeprowadzana ściśle wg planu. Jeśli podczas kuracji wypijesz lampkę wina, zjesz ciasteczko albo nawet weźmiesz do ust gumę do żucia – kurację uważa się za przerwaną. Najważniejsze jest to, że nie wolno jej stosować dłużej niż 13 dni i nie częściej niż raz na dwa lata. Należy pić co najmniej 2 litry wody mineralnej dziennie. Alkohol jest zabroniony. Można sobie pomóc ssąc tabletki obniżające wydzielanie soków żołądkowych (dostępne w aptekach bez recepty).
Dieta Kopenhaska zmienia przemianę materii i upodobania smakowe, dlatego nie należy się dziwić, gdy po jej zakończeniu przejdzie ochota na cukierki czy golonkę. Można dzięki niej schudnąć ok. 4 kg.

kawa (Medium)

Fot. sxc.hu

A oto dieta kopenhaska i jej 13 dniowy plan:

DZIEŃ 1, 8

Śniadanie:1 kubek kawy, 1 kostka cukru
Lunch:2 jajka na twardo, gotowany szpinak , 1 pomidor
Obiad:1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 2, 9

Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru
Lunch:1 duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
Obiad:1 plaster szynki, 2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 3, 10

Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru, 1 grzanka
Lunch:gotowany szpinak,1 świeży owoc, 1 pomidor
Obiad:1 plaster szynki, 2gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną

DZIEŃ 4, 11

Śniadanie:1 kubek kawy,1 kostka cukru,
Lunch:tarta marchewka, jajko na twardo, twarożek naturalny
Obiad:sałatka owocowa,2-3 szklanki jogurtu naturalnego

DZIEŃ 5, 12

Śniadanie:duża tarta marchewka z cytryną
Lunch:duża chuda ryba
Obiad:1 befsztyk, sałata i brokuły

DZIEŃ 6, 13

Śniadanie:kubek czarnej kawy, kostka cukru
Lunch:kurczak, sałata z olejem i cytryną
Obiad:2 jajka na twardo, duża marchewka

DZIEŃ 7

Śniadanie:kubek herbaty bez cukru
Lunch:kawałek chudego grillowanego mięsa
Obiad:NIC

Chuda ryba – dorsz lub pstrąg
Gruby plaster – 10 dkg wędlina musi być chuda
Kawa może być rozpuszczalna lub z ekspresu

Należy pamiętać, że odchudzanie to proces rozłożony w czasie. Im szybciej chce się coś w tej materii osiągnąć tym większe prawdopodobieństwo że coś będzie nie tak.
W doborze prawidłowej diety mogą pomóc specjaliści. Dietetyk przeprowadzi dokładny wywiad żywieniowy, oceni zapotrzebowanie na poszczególne składniki pokarmowe i ułoży indywidualny, uwzględniający dane przyzwyczajenia żywieniowe jadłospis. Pomoże także skorygować dotychczas popełniane błędy żywieniowe.

Podziel się tym z innymi
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Blip
  • Grono
  • RSS

Podobne posty.

1 Komentarz »

  • Kisiel pisze:

    Dieta Kopenhaska to jest mit – na pewno na niej schudniecie to obiecuję przy takich porcjach i wartościach odżywczych tych produktów na 100% odniesiecie sukces tylko czy warto tak się meczyć dla efektu który będzie trwać może tydzień po zakończeniu diety.
    To jest jedynie sposób na rozstrojenie żołądka
    Nie polecam – lepiej zabrać się za to z głową
    ograniczyć na początku słodycze i kolorowe napoje – pić dużo wody, do tego ruch i efekty będą

Dodaj komentarz!

Dodaj komentarz lub trackback ze swojej strony. Możesz także śledzić komentarze w kanale RSS.

Bądź miły. Dbaj o poprawność gramatyczną. Pisz na temat. Nie spamuj.

Możesz używać następujących poleceń:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Blog współpracuje z serwisem Gravatar. Aby wyświetlić swój avatar przy komentarzu, zarejestruj się na Gravatar.