Start » Diety

Dieta Andersona tzw. dieta niełączenia

8 listopada 2009 2 055 czytano 0 Komentarzy

To jest pierwsza dieta jaką opisujemy na łamach dietblogu.
Jeżeli chcesz schudnąć 1 kg na tydzień to warto bliżej przyjrzeć się diecie Andersona zwaną „dietą niełączenia”.
Dieta dietetyka Henryego L.N. Andersona z uniwersytetu w Los Angeles w ostatnich latach znalazła dużą rzeszę zwolenników a jej założenia są bardzo proste.

miarka (Medium)

Zakaz łączenia białka z węglowodanami.

Anderson uważa, że do całkowitego strawienia węglowodanów i białek potrzebujemy zupełnie różnych enzymów, w przeciwnym wypadku w tkance tłuszczowej zatrzymują się toksyny a wydolność trawienia i spalania znacznie się obniża. W ten sposób uznał, że tycie jest efektem złych zestawień produktów i zakazał łączyć ze sobą białka z węglowodanami w jednym posiłku.

Godziny jedzenia

Nie powinno się jadać w konkretnie wyznaczonych porach, ale w pewnych przedziałach godzinowych i do tego przyjmować określone grupy produktów.

Kolejność spożywania poszczególnych składników

Nie bez znaczenia jest również kolejność przyjmowania poszczególnych składników.
Rano do 12- na czczo zaleca się jeść wyłącznie owoce i pić soki ze świeżo wyciśniętych owoców.
Równo o godzinie 12 wypija się sok warzywny, a dopiero po pół godziny je się coś innego np. sałatkę warzywną.
od godz. 16 do 20 nie ma właściwie większych wymagań – można jeść wszystko, pamiętając wciąż o zasadzie niełączenia białek z węglowodanami (np. produktów mięsnych ze skrobią, zawartą np. w ziemniakach, makaronach, pieczywie czy kaszach). Gdy odczujemy pierwsze oznaki sytości, powinniśmy natychmiast odejść od stołu.
Kiedy wybija godz. 20 nie wolno już otwierać lodówki.

Inne zasady

Siadamy do stołu tylko wtedy, gdy czujemy się naprawdę głodni.
Nie należy popijać niczego przed, w trakcie, ani zaraz po jedzeniu
Z diety wykluczone są: kawa, herbata, alkohol, woda gazowana i przetwarzane soki.
W umiarze dozwolone są ryby, mięsa i sery.
Na czas trwania diety wystrzegać się należy wszelkiego rodzaju sosów, nawet tych na bazie jogurtu czy oliwy z oliwek.

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

- do godziny 12.00 – sok pomarańczowy, jabłka, gruszki, winogrona
lub  sok jabłkowy, banany, dojrzałe gruszki, winogrona

- od 12.00 do 16.00 – sok warzywny, sałata z pomidorami i cebulą, orzechy
lub sok z marchwi, sałata z pomidorami i cebulą, migdały.

- od 16.00 do 20.00 – pieczone ziemniaki, fasolka szparagowa, chude mięso z sałatką z warzyw
lub pieczone ziemniaki, zielony groszek, chude mięso z sałatą i warzywami.

Podziel się tym z innymi
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Twitter
  • Wykop
  • Blip
  • Grono
  • RSS

Podobne posty.

Dodaj komentarz!

Dodaj komentarz lub trackback ze swojej strony. Możesz także śledzić komentarze w kanale RSS.

Bądź miły. Dbaj o poprawność gramatyczną. Pisz na temat. Nie spamuj.

Możesz używać następujących poleceń:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Blog współpracuje z serwisem Gravatar. Aby wyświetlić swój avatar przy komentarzu, zarejestruj się na Gravatar.